Reseskildring
Roller Coasters & Så

Up Fredag 28/1 Lördag 29/1 Söndag 30/1 Måndag 31/1 Tisdag 1/2 Onsdag 2/2 Torsdag 3/2 Fredag 4/2 Lördag 5/2 Söndag 6/2 Måndag 7/2 Tisdag 8/2 Onsdag 9/2 Torsdag 10/2 Fredag 11/2 Lördag 12/2 Söndag 13/2

Detta är våran resa.

Fredagen den 28/1 åkte Bod och Mika till London för att fortsätta till Vancouver. Larse i Tokyo arbetade som vanligt. Vi andra 5 samlades på kvällen hos Jonas på Lidingö för att jobba på en resebaksmälla.

Lördags morgonen tog vi oss ut till Arlanda för att åka till London. Bod & Mika var på plats i Whistler. Planet till London gick sönder så vi fick åka till Chicago med Business Class istället det var vi värda med tanke på gårdagens övningar.

Väl framme i Vancouver 4 timmar sent råkade vi ut för en bedragare, Larse, som var hemma i Tokyo hela Lördagen åkte på kvällen, landade vid lunch, hade färgat håret och smög på oss iförd små runda brillor. Vi hämtade vår kärra och for upp till Whistler för att träffa Bod & Mika, som vi hittade i kön till Buffalo Bills.

Vår första dag i snön Bod´s & Mikas 2:a var Söndagen den 30:e januari. En mycket händelserik dag med brädor som gick sönder, (köpa nytt!!) brädor som blev stulna, (köpa nytt!!) och axlar urled, (låna skydd!!).
Vi åkte på Whistler och Blackcomb bergen Måndag och Tisdag för att vår sista dag i Whistler åka lite Heliboarding.

Efter sedvanlig heli afterski gled vår GMC van iväg mot Big White

Vår första dag där blev Bod´s sista dag på skidor, han blev ett offer för kamrat trycket och gjorde som alla andra och konverterade till bräda Fredagen den 4 Februari. Denna dag fick vi höra att Bod inte åkte, det var landhöjningen som gjorde att han kom nerför.

Efter en sista natt i Big White åkte vi tidigt på morgonen den 5:e, 06.00 väldigt tidigt tyckte vissa Tokyobor, vidare till Rossland och Red Mountain. Här väntade en kanon dag med guide, Francois som vi lärde det svenska snusets hemlighet. Liten pizza afterski han vi med innan resans värsta och blötaste afterski i GMC In på vägen till Fernie. Denna resa där en liter Jäger tog slut på 30min, med 3 köpa alkoholstopp, tappa back på torr asfalt paus, oräkneliga piss stopp, och någon som ständigt tjatade om att dricka mjölk och köra lite doggystyle, samt ett inslag av så skall det låta fast det inte lät, skulle ta 4 timmar men tog 5. Väl framme i Fernie checkade vi in på resans lyxigaste hotell.

Söndags morgonen lämnade Bod & Mika resten av gänget till sitt öde. De kvarvarande 6 tog brädorna + ett par lagg och åkte Fernie runt för att på kvällen bli hämtade av en Cat (Pistmaskin) för vidare transport upp till Island Lake Lodge (Ösjöstugan). Måndag morgon vaknade vi denna fantastiska kåk mitt ut i ingenstans med mellan 2-3 meter snö överallt.

På Island Lake Lodge åker man nerför hela dagen inget uppehåll för mat eller annan vila. Allt man behöver finns i Cat:en mackor, choklad, blåbärsoppa, varma drycker, vatten, frukt och grönsaker som förtärdes på vägen upp i mellan åken och bergen. Det ända Johan saknade, förutom pilsner som man bara fick till sista åket, var våran obligatoriska frukost hamburgare.

På måndags kvällen började snön att falla som på beställning. När vi vaknade på Tisdags morgonen hade det rasat ner ca: 35 cm nytt och fräscht. Det fortsatte att snöa hela dagen så på Onsdagen hade det kommit mer än en halv meter. Denna dag var den bästa, helt ooootroooligt bra enligt alla i gruppen. Våra nyblivna Colorado vänner som var i vår grupp hade också en av sitt livs bästa dag. Vår sista dag i Cat:en, Torsdag, blev en dag med lite sol och då kunde de högsta topparna besökas också.

[Up] [Inför CY2k] [Projekt Mål] [Budget] [Reseskildring]

Skicka e-post till Janne med frågor eller kommentarer om den här webbplatsen.